Pochvala ľudskej slušnosti

Autor: Michaela Tischlerová - Bednárová | 29.7.2011 o 14:45 | Karma článku: 10,84 | Prečítané:  3227x

Dlhšie som váhala, či napísať alebo nie, ale nakoniec, ako vidíte, píšem. A hoci sa viac nosí, že ľudia radšej frflú a málokedy pochvália, podľa mňa by to tak nemalo byť. Sama som napísala pár ušomraných a ubolených článkov. Je teda viac ako fér, pochváliť, ak je čo.

Na Slovensku je to žiaľ tak, že s príjemným prístupom personálu alebo pracovníkov predajní sa stretnete zriedkakedy. Pátrať po príčine je ako pozorovať malé deti na pieskovisku pri hádke o tom, kto má väčšiu lopatku a krajšie vedierko.  Každý z nás má svoje vlastné problémy a zlé skúsenosti (zákazník s predajcom, predajca so zákazníkom, človek so svojou rodinou, priateľmi i nepriateľmi) a veľmi rád ich presunie na tretiu osobu. Žiaľ, stáva sa to aj mne, častejšie ako mi je milé a nie som na to hrdá.
Potom sa stáva, že sa stretnete s primeraným prístupom a buď si to ani nevšimnete, alebo skáčete meter dvadsať od šťastia. Nuž, u mňa je to niekde uprostred. Ale to, čo naozaj oceňujem je práca navyše.

Minulý týždeň sme v predajni Exisportu kúpili cyklovozík. Žiaľ, bol pre nás veľkým sklamaním a tak sme sa rozhodli pre odstúpenie od zmluvy. Na ROZDIEL od reklamácie, obe strany si vrátia svoje "plnenia" a zmluva sa zruší bez ďalších záväzkov, ale ROVNAKO ako pri reklamácii, má predajca 30 dní na vyjadrenie. Pri rozhovore nám predajca ponúkol okamžité vrátenie plnej sumy v poukážkach. Táto možnosť bola pre nás najmenej prijateľná, nakoľko Exisport iný cyklovozík neponúka a o iný tovar nemáme záujem. Nebola som si istá, či môžem vyžadovať vrátenie sumy v hotovosti a tak som sa poradila s právničkou. Tá mi môj nárok potvrdila. Situáciu som vysvetlila v predajni a oni mi peniaze bez problémov vrátili ...

a zazvonil zvonec a príbehu je koniec.


Na prvý pohľad normálna situácia. Práca navyše spočíva v prvom rade v prístupe pracovníkov. Harakiri okolo vrátenia tovaru sa natiahlo na dva dni, ale nie ich vinou. Prvý deň sme prišli neskoro a zodpovedný pracovník už nebol v službe a tak nás poprosili, aby sme sa vrátili na druhý deň. Cyklovozík je zbalený ako jedna veľká (a ťažká) krabica a tak nám ponúkli, že nám ju odložia, aby sme s ňou nechodili hore dole ako mačka s mačencami.
Celkovo som sa do predajne vrátila tri krát. Personál bol vždy príjemný, trpezlivý a úslužný a to i napriek tomu, že momentálne disponujem hosipou, pernamentným podráždením a dvoma besnými deťmi, pričom to staršie im počas čakania zničilo logo. Navyše vedúci zariadil, aby nám hotovosť vrátili okamžite a nemuseli sme čakať 30 dní. A všetko s úsmevom. Nie úškrnom alebo kŕčom. Ale v skutočne príjemnej atmosfére.

Možno to znie obyčajne a máte pravdu - tak nejak by to malo fungovať. Za posledných pár rokov som však reklamovala niekoľko krát, ale takto NORMÁLNE a PRÍJEMNE som sa necítila ani raz. Väčšinou reklamácia prebiehala ako preteky o najtrápnejší výrok a najdlhšie ogúňanie zároveň.

Preto pri najbližšej kúpe športových potrieb určite zvolím Exisport v OC Danubia v Petržalke.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Slovenskí žiaci sa prepadli ešte hlbšie

Výsledky slovenských školákov v testovaní PISA dlhodobo klesajú.

KOMENTÁRE

Hlúpneme. Kto a kedy to zastaví?

Výprask by si zaslúžili tí, ktorí zodpovedajú za nízku úroveň školstva.


Už ste čítali?