Pochvala ľudskej slušnosti

Autor: Michaela Tischlerová - Bednárová | 29.7.2011 o 14:45 | Karma článku: 10,84 | Prečítané:  3237x

Dlhšie som váhala, či napísať alebo nie, ale nakoniec, ako vidíte, píšem. A hoci sa viac nosí, že ľudia radšej frflú a málokedy pochvália, podľa mňa by to tak nemalo byť. Sama som napísala pár ušomraných a ubolených článkov. Je teda viac ako fér, pochváliť, ak je čo.

Na Slovensku je to žiaľ tak, že s príjemným prístupom personálu alebo pracovníkov predajní sa stretnete zriedkakedy. Pátrať po príčine je ako pozorovať malé deti na pieskovisku pri hádke o tom, kto má väčšiu lopatku a krajšie vedierko.  Každý z nás má svoje vlastné problémy a zlé skúsenosti (zákazník s predajcom, predajca so zákazníkom, človek so svojou rodinou, priateľmi i nepriateľmi) a veľmi rád ich presunie na tretiu osobu. Žiaľ, stáva sa to aj mne, častejšie ako mi je milé a nie som na to hrdá.
Potom sa stáva, že sa stretnete s primeraným prístupom a buď si to ani nevšimnete, alebo skáčete meter dvadsať od šťastia. Nuž, u mňa je to niekde uprostred. Ale to, čo naozaj oceňujem je práca navyše.

Minulý týždeň sme v predajni Exisportu kúpili cyklovozík. Žiaľ, bol pre nás veľkým sklamaním a tak sme sa rozhodli pre odstúpenie od zmluvy. Na ROZDIEL od reklamácie, obe strany si vrátia svoje "plnenia" a zmluva sa zruší bez ďalších záväzkov, ale ROVNAKO ako pri reklamácii, má predajca 30 dní na vyjadrenie. Pri rozhovore nám predajca ponúkol okamžité vrátenie plnej sumy v poukážkach. Táto možnosť bola pre nás najmenej prijateľná, nakoľko Exisport iný cyklovozík neponúka a o iný tovar nemáme záujem. Nebola som si istá, či môžem vyžadovať vrátenie sumy v hotovosti a tak som sa poradila s právničkou. Tá mi môj nárok potvrdila. Situáciu som vysvetlila v predajni a oni mi peniaze bez problémov vrátili ...

a zazvonil zvonec a príbehu je koniec.


Na prvý pohľad normálna situácia. Práca navyše spočíva v prvom rade v prístupe pracovníkov. Harakiri okolo vrátenia tovaru sa natiahlo na dva dni, ale nie ich vinou. Prvý deň sme prišli neskoro a zodpovedný pracovník už nebol v službe a tak nás poprosili, aby sme sa vrátili na druhý deň. Cyklovozík je zbalený ako jedna veľká (a ťažká) krabica a tak nám ponúkli, že nám ju odložia, aby sme s ňou nechodili hore dole ako mačka s mačencami.
Celkovo som sa do predajne vrátila tri krát. Personál bol vždy príjemný, trpezlivý a úslužný a to i napriek tomu, že momentálne disponujem hosipou, pernamentným podráždením a dvoma besnými deťmi, pričom to staršie im počas čakania zničilo logo. Navyše vedúci zariadil, aby nám hotovosť vrátili okamžite a nemuseli sme čakať 30 dní. A všetko s úsmevom. Nie úškrnom alebo kŕčom. Ale v skutočne príjemnej atmosfére.

Možno to znie obyčajne a máte pravdu - tak nejak by to malo fungovať. Za posledných pár rokov som však reklamovala niekoľko krát, ale takto NORMÁLNE a PRÍJEMNE som sa necítila ani raz. Väčšinou reklamácia prebiehala ako preteky o najtrápnejší výrok a najdlhšie ogúňanie zároveň.

Preto pri najbližšej kúpe športových potrieb určite zvolím Exisport v OC Danubia v Petržalke.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Štátne mapy zhltli ďalšie státisíce, nevedno za čo

Ministerstvo dopravy si dalo za státisíce eur vypracovať analýzu, no zatiaľ ju nezverejnilo.

TECH

Prečo vznikla menopauza? Babičky sa delili o jedlo s celou rodinou

Ak má kosatka mláďatá vo vyššom veku, je možné že neprežijú.

TECH

Ako sa pravdou stalo najviac páčikov na internete

Falošné správy a moderná propaganda pomohli stvoriť populistov.


Už ste čítali?